Doorgaan naar hoofdcontent

Patroon Sparkle Ribbon Clutch

Sparkle Ribbon Clutch
Wat leuk dat je mijn patroon voor de feestelijke Sparkle Ribbon Clutch gaat haken! Met dit tasje kun je shinen tijdens fijne diners en gezellige avondjes. Extra feestelijk door het glittergaren. Ben je niet zo van de glitters? Gebruik dan bijvoorbeeld zwart katoen om de randjes mee te decoreren. Hou je juist van meer kleur? Gebruik dan een gekleurd sparkle draadje voor de randen! Je ziet het, er zijn genoeg mogelijkheden met dit toffe tasje!
Ik wens je veel plezier tijdens het werken aan dit patroon. Heb je vragen? Stuur me gerust een mailtje of stuur me een privéberichtje op Instagram! Ik zou het super leuk vinden als je foto's van je resultaat met me deelt op Instagram. Tag me dan gerust! 

Benodigdheden:
1x Hooked Ribbon XL Emerald Splash
1x ByClaire Sparkle Silver Moonlight
Restje ByClaire Softmix Fuchsia
Haaknaald 8mm
Haaknaald 4mm
Stompe naald

Afmeting:
18 cm breed, 16 cm hoog, lengte hengsel 90 cm.

Legenda:
L: losse
Hv: halve vaste
V: vaste
Hst: half stokje
St: stokje
Stk: steek
Puffst: puffsteek: *sla de draad om je naald, steek in de steek, haal de draad op en trek hem wat verder op*, herh *-* 3 keer, haal de draad door alle lussen op je naald, haak een losse.

Patroon:
Begin met de Hooked Ribbon en naald 8mm. Haak in het rond.
1: 13 l.
2: v in 2e l en in elke volgende l, 4 v in laatste l, ga verder aan de andere kant van de lossenketting, v in elke l, 3v in laatste l (28)
3: 2v in een stk, 10v, 2v in een stk, 2v, 2v in een stk, 10v, 2v in een stk, 2v. (32)
4: 2v in een stk, 2v in een stk, 10v, 2v in een stk, 2v in een stk, 2v, 2v in een stk, 2v in een stk 10v, 2v in een stk, 2v in een stk, 2v (40)
5: v in de achterste lus (40)
6-18: v in elke stk (40)
Hecht niet af maar maak 75 l. Sla 21 stk over en maak een hv in de 22e stk, daarna een hv in de 21e en 20e stk (je werkt dus een stukje terug). Nu maak je in elke l van de ketting een v tot je weer terug bent bij het begin van de ketting. Maak de ketting niet vast in de stk naast het begin van je ketting, maar sla een stk over en maak vast met een hv. Werk nu weer gewoon naar links.
19: v in vlgnde 17 stk, 1keerlosse (17)
20: v in elke v (17)
21: 2 keerlossen (telt als 1e st), 1 stk overslaan, *puffst, 1 stk overslaan* herh *-* 7x, st in laatste stk.
22: 1 keerlosse (telt niet als steek), v in elke stk en in keerlosse (18)
23: 2 keerlossen (telt als 1e stokje), 2 stk overslaan, *puffst, 1 stk overslaan* herh *-* 6x, st in laatste stk.
24: 1 keerlosse (telt niet als steek), v in elke stk en in keerlosse (16)
25: 2 keerlossen (telt als 1e stokje), 2 stk overslaan, *puffst, 1 stk overslaan* herh *-* 5x, st in laatste stk.
26: 1 keerlosse (telt niet als steek), v in elke stk en in keerlosse (14)
27: 2 keerlossen (telt als 1e stokje), 2 stk overslaan, *puffst, 1 stk overslaan* herh *-* 4x, st in laatste stk.
28: 1 keerlosse (telt niet als steek), v in elke stk en in keerlosse (12)
Hecht af en werk de draden weg.
 

Hecht ByClaire Sparkle aan met naald 4mm in de voorste lussen van toer 5, haak een hv in elke stk. Hecht af.
Haak met ByClaire Sparkle ook hv langs alle andere randen van de tas, de klep en het hengsel. Midden voor op de klep haak je 6 lossen, daarna ga je weer verder met hv langs de randen, er is nu een lusje ontstaan waar straks de knoop doorheen gaat. Hecht af en werk de draden weg. 


Maak een magische ring met ByClaire softmix (zorg dat je een lange begindraad hebt) en haak 2 lossen (=1e stokje) en 9 hst in de ring. Eindig met een hv in de 2e losse. Hecht af en werk de einddraad weg. De begindraad gebruik je straks voor het vastnaaien van de knoop. Hecht ByClaire Sparkle aan en haak hv in de hst. Hecht af en werk de draden weg.
Naai de knoop middenvoor op het tasje tussen toer 8 en 9.

Heel veel plezier met je clutch! 
Liefs, Jantine

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon Zomertop Zonneschijn

Haakpatroon Zomertop Zonneschijn   Al een hele poos riepen deze knalgele bolletjes me vanuit de kast toe dat ze héél graag gehaakt wilden worden! Maar ik wist niet wat ik er van zou maken. Tot ik een paar weken terug, op het schoolplein van de school waar ik werk, de kleuters met kleden zag spelen. Daar zat ook een prachtige blauwe lap stof met bloemetjes bij. Ik was bijna geschokt toen ik die prachtige stof als een vodje op het plein zag liggen :) Ik viste hem er snel tussenuit en vroeg na of ik hem mee naar huis mocht nemen. Want ik zag gelijk een zomerse, zwierige, lange rok voor me! En ik wist ook gelijk dat ik dan van die citroengele bolletjes in de kast een zomertop er op wilde haken. Zo gezegd, zo gedaan. De rok is genaaid, de top is gehaakt én het (gratis!) patroon vind je hieronder. Veel haakplezier! Benodigdheden: Phildar Phil Noe, 5 bollen Citron *  juni 2023: ik haak hem nu nog eens, maar dan met Drops Belle, waarschijnlijk ook 5 bolletjes, mogelijk 6.  Haak

Mijn haakboek kopen

Yiehaaa! 🥳 Je wilt mijn boek kopen! Superleuk 😁 Via   deze link   kan je mijn boek bestellen. Dat is via het affiliate programma van Bol.com. Zo verdien ik er iets extra’s aan, terwijl het jou niets extra's kost 😉 * Vanaf nu tot eind juli 2023 is mijn boek op bol.com 25% goedkoper! Staat hij dus al een poosje op je verlanglijstje? Dan is nú het moment om te kopen 🥳 Bedankt voor je bestelling, en ik hoop dat je heel veel handwerkplezier aan mijn boek beleeft. 🥰

Antiwinterdip CAL

Week 8 - rand 1 maart 2019 En aan al het goede komt een eind… Het is alweer de laatste week van onze vrolijke AntiwinterdipCAL! Wat hebben de kleuren en vrolijke onderwerpen mij geholpen om positief te blijven denken. Jullie ook? Ik wens je veel plezier met het maken van de rand om je vrolijke denken. Benodigdheden: Acryl garen geel, roze, blauw, donkerroze Haaknaald 4 Schaar Stopnaald   Gebruikte steken: L = losse Hv = halve vaste V = vaste Cl5 = cluster van 5 stokjes ( je begint een stokje, maar doet de laatste doorhaal niet. Dat doe je 5 keer in dezelfde steek, dan haal je in een keer de draad door alle lussen op je naald.) Beschrijving: Toer 1: met geel, en haak vast een roze draad mee. Hecht aan in een hoek. Haak een vaste, cl5 met roze en een vaste weer met geel. Dan *5 vasten met geel, cl 5 met roze*, herh *-* tot de hoek, dan nog 5 vasten met geel. In de hoek haak je steeds 1 vaste geel, cl 5 met roze, 1 vaste met geel.   Herha