Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn haakboek 'Vrolijke granny squares haken' komt er aan!

 

Jaaaa! Het grote nieuws is eindelijk bekend! 😀

MIJN HAAKBOEK KOMT ER AAN!

Wat een project was dat zeg! Bijna twee jaar ben ik er mee bezig geweest. Het begon in de zomer van 2020 met het opstellen van een plan, in samenwerking met Forte Uitgeverij. Wat voor boek zou het worden? Welke projecten wil ik er in? Welk garen ga ik er voor gebruiken? Welke kleuren zijn mooi bij elkaar? Toen dat allemaal een beetje duidelijk was kon ik garen gaan inslaan. Ik ben superblij en dankbaar met het gesponsorde garen van Durable, Yarn and Colors, Wolplein en Happy Knitting.

In september 2020 was het garen binnen en kon ik lekker aan de slag. De slinger die je straks in mijn boek zult vinden was het eerste project wat ik ontwierp. Ik had er zo’n plezier van! Tijdens het haken van het ene project, was ik in mijn hoofd alweer bezig met het volgende. Al best wel in het begin vroeg ik een aantal lieve meiden die al vaker wat voor me getest hadden, of ze mee wilden testen voor het boek. Heleen, Corryanne, Annelies, Janneke, Marjolein en Hilde hebben me fantastisch geholpen door in een vroeg stadium al van elk project de losse vierkantjes/granny’s te testen. 

Uiteindelijk ben ik een jaar bezig geweest met het ontwerpen van alle projecten. Er zijn sjaals, tassen, specifieke baby dingen zoals een speelkubus en een wiegdekentje, een etui, onderzetters, een slinger, en noem maar op. Het bijzondere aan mijn boek is dat er heel veel dingen in staan die je voor jezelf, maar ook voor een kind kunt maken. Zoals een schortje, een tas, etc. En elk project bestaat natuurlijk uit granny squares 😉

In de zomer van 2021 rondden de testhaaksters alles af en kon ik mijn haakpatronen fine tunen. In september kwam Gerhard Witteveen foto’s maken bij mij thuis en in de tuin. Wat een heerlijke dag met zomers weer was het! In januari 2022 werden er ook nog wat winterse foto’s gemaakt. Natuurlijk zal je in mijn boek ook mijn voorliefde voor jurkjes, en specifiek die van Tante Betsy, terug zien komen. Sowieso zie je op elke bladzijde kleur en gezelligheid 😊 Voor mij zijn de foto's waar mijn kinderen op staan het meest dierbaar.

Richting het voorjaar van 2022 werd er heel veel gewerkt aan de vormgeving van mijn boek. Wat een feestje om dan alles te zien samenkomen: mijn haakwerk, de patronen, de prachtige foto’s, de geweldige vormgeving. Echt, toen ik dat zag kreeg ik toch wel een paar traantjes in mijn ogen… Zo mooi!


En nu is het afwachten! Het boek is naar de drukker, en ik zag op sommige websites van handwerkwinkels dat het boek al in pre-order te bestellen is. Zo leuk! Ik heb er over nagedacht om het boek zelf ook vanuit huis te verkopen. Maar dat zie ik toch niet zitten. Met twee jonge kinderen, en drie dagen als gastouder, en een huis in het buitengebied (postpunten zitten hier op 10 minuten auto afstand), zie ik dat toch niet zo zitten 😜 Maar als je het boek via deze link op bol.com bestelt verdien ik er ook nog iets extra’s aan. Dus dat is altijd leuk 😊

Onwijs leuk dat je mijn blog hebt gelezen, en ik hoop dat je net zo enthousiast bent over mijn boek als ik 😀. Op de foto’s heb je natuurlijk al wat glimpjes kunnen opvangen over mijn boek, maar kijk ook zeker even mijn filmpje op Youtube waar ik nog meer vertel over mijn boek en wat projecten laat zien.

 Liefs 💕 Jantine (@vrolijkhaakmeisje)



Reacties

  1. Super leuk, Jantine! Wat een mooi boek zal dit zijn en de foto's, prachtig! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon Zomertop Zonneschijn

Haakpatroon Zomertop Zonneschijn   Al een hele poos riepen deze knalgele bolletjes me vanuit de kast toe dat ze héél graag gehaakt wilden worden! Maar ik wist niet wat ik er van zou maken. Tot ik een paar weken terug, op het schoolplein van de school waar ik werk, de kleuters met kleden zag spelen. Daar zat ook een prachtige blauwe lap stof met bloemetjes bij. Ik was bijna geschokt toen ik die prachtige stof als een vodje op het plein zag liggen :) Ik viste hem er snel tussenuit en vroeg na of ik hem mee naar huis mocht nemen. Want ik zag gelijk een zomerse, zwierige, lange rok voor me! En ik wist ook gelijk dat ik dan van die citroengele bolletjes in de kast een zomertop er op wilde haken. Zo gezegd, zo gedaan. De rok is genaaid, de top is gehaakt én het (gratis!) patroon vind je hieronder. Veel haakplezier! Benodigdheden: Phildar Phil Noe, 5 bollen Citron *  juni 2023: ik haak hem nu nog eens, maar dan met Drops Belle, waarschijnlijk ook 5 bolletjes, mogelijk 6.  Haak

Mijn haakboek kopen

Yiehaaa! 🥳 Je wilt mijn boek kopen! Superleuk 😁 Via   deze link   kan je mijn boek bestellen. Dat is via het affiliate programma van Bol.com. Zo verdien ik er iets extra’s aan, terwijl het jou niets extra's kost 😉 * Vanaf nu tot eind juli 2023 is mijn boek op bol.com 25% goedkoper! Staat hij dus al een poosje op je verlanglijstje? Dan is nú het moment om te kopen 🥳 Bedankt voor je bestelling, en ik hoop dat je heel veel handwerkplezier aan mijn boek beleeft. 🥰

Antiwinterdip CAL

Week 8 - rand 1 maart 2019 En aan al het goede komt een eind… Het is alweer de laatste week van onze vrolijke AntiwinterdipCAL! Wat hebben de kleuren en vrolijke onderwerpen mij geholpen om positief te blijven denken. Jullie ook? Ik wens je veel plezier met het maken van de rand om je vrolijke denken. Benodigdheden: Acryl garen geel, roze, blauw, donkerroze Haaknaald 4 Schaar Stopnaald   Gebruikte steken: L = losse Hv = halve vaste V = vaste Cl5 = cluster van 5 stokjes ( je begint een stokje, maar doet de laatste doorhaal niet. Dat doe je 5 keer in dezelfde steek, dan haal je in een keer de draad door alle lussen op je naald.) Beschrijving: Toer 1: met geel, en haak vast een roze draad mee. Hecht aan in een hoek. Haak een vaste, cl5 met roze en een vaste weer met geel. Dan *5 vasten met geel, cl 5 met roze*, herh *-* tot de hoek, dan nog 5 vasten met geel. In de hoek haak je steeds 1 vaste geel, cl 5 met roze, 1 vaste met geel.   Herha